ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

آشنایی با ساز درام؟ انواع سازهای درام

یک ساز درام چگونه نواخته می شود؟ آیا ساز درام انواع مختلفی دارد؟

سازدرام چه سازی است؟

همه درام ها یا (طبل ها) از یک ورق نازک از مواد تشکیل شده اند، سر درام که روی یک استوانه یا یک قاب محکم  پوسته کشیده شده است و با نوعی کشش محکم می شوند.

پوست خارجی درام می تواند یک ورقه نازک از پوست، پارچه، پلاستیک یا فلز باشد.

هر چیزی که می تواند با دست یا چوب زده شود.

  ادامه مطلب ...

ساز بالالایکا چگونه سازی است؟ + تاریخچه ساز بالالایکا

منظور از ساز بالالایکا چیست؟ انواع ساز بالالایکا؟

سازبالالایکا (به روسی: балала́йка ، تلفظ [bəɫɐˈɫajkə]) نوعی ساز زهی روسی است که دارای بدنه توخالی چوبی ، مثلثی ، گردن تار و سه رشته است.

  ادامه مطلب ...

منظور ازساز هنگ درام یا هند پن چیست؟کارکرد این ساز چگونه است؟

آیا تا به حال ساز هنگ درام به گوشتان رسیده؟چگونه این ساز نواخته میسود؟

Hang تلفظ آلمانی:( haŋ) ؛ نوعی ساز موسیقی به نام handpan است که در کلاس idiophone قرار می گیرد و از سازه فولادی کارائیب تشکیل می شود. توسط فلیکس رونر و سابینا شورر در برن ، سوئیس ساخته شده است. نام شرکت آنها PANArt Hangbau AG است. از Hang گاهی اوقات به عنوان طبل آویز یاد می شود ، اما مخترعین این را اصطلاح غلطی می دانند و استفاده از آن را شدیداً دلسرد می کنند.

  ادامه مطلب ...

ساز قانون چیست؟+شکل و اجزای ظاهری ساز قانون.

ساز قانون چه سازیست؟آیا ساز قانون همان سنتور است؟

 سازقانون ،یک ساز زهی است که به صورت انفرادی یا غالباً به عنوان بخشی از یک گروه در بیشتر خاورمیانه اجرا می شود ، آفریقای شمالی ، آفریقای غربی ، آسیای میانه و مناطق جنوب شرقی اروپا. این نام از کلمه عربی qanun گرفته شده است ، به معنی "قاعده ، قانون ، هنجار ، اصل" ، که از کلمه یونان باستان و ابزار موسیقی (قاعده) گرفته شده است ، که در لاتین کانون نامیده می شود (با اروپایی اشتباه نشود سبک موسیقی و آهنگسازی چند صدایی با همین نام شناخته می شود). موسیقی های سنتی و کلاسیک اجرا شده بر روی قانون است. این قانون ریشه خود را به یک ساز آشوری زهی از امپراتوری آشور قدیم ، به ویژه از قرن نوزدهم قبل از میلاد در بین النهرین می رساند. این ساز روی جعبه ای از عاج فیل که در پیمان قدیمی آشور نمرود (نام قدیمی: کاله) پیدا شده بود ، حک شده است که در حدود 35 کیلومتری شهر موصل در عراق واقع شده است. این ساز نوعی گودال بزرگ با صفحه تخته نازک ذوزنقه ای است که به دلیل صدای ملودراماتیک منحصر به فرد خود مشهور است.

  ادامه مطلب ...