ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

ساز پیانو چیست؟

ساز پیانو
موسیقی از طبیعت و جهان انسان، راه جدایی ندارد. انسان همیشه طالب طنین زیباست. صدای پیانو شایسته این است که، روح ما را با موسیقی جلا ببخشد.
ساز پیانو در ابتدا ابزار موسیقی اکوستیک بود، در حال حاظر به عنوان کامل ترین ساز شناخته میشود، تولید محدوده ی گسترده ای از اصوات، دلیل این نسبت است. 
برای آشنایی با مکانیک این ساز و تاریخچه آن، ادامه ی مطلب را مطالعه کنید... 

ادامه مطلب ...

موسیقی بلوز چیست؟

سبک بلوز چیست

بلوز/Blues سبکی از موسیقی است که ریشه درآواهای مذهبی، آوازهای هنگام کار، فریادها و همخوانی های سیاه پوستان آمریکا و همچنین سختی ها و مشکلات آن ها دارد. واژهٔ بلوز یا درواقع بلو (blue) علاوه بر معنی "آبی" در انگلیسی، به معنی "غم و اندوه" می باشد. علت اینکه این سبک به بلوز معروف شد این بود که پیشگامان این سبک، این موسیقی را غم آلود و شِکوه ‌آمیز اجرا می کردند. 
ادامه مطلب ...

تاریخچه موسیقی راک چیست؟

موسیقی راک

این گونه ی موسیقی در دهه پنجاه میلادی، به عنوان «راک اند رول» شکل گرفت، موسیقی راک، ترانه عامیانه اعتراضی است و در دهه ی شصت و بعد از آن، به صورت سبک های مختلف موسیقی، مخصوصا در بریتانیا و آمریکا، گسترش یافت.
در ادامه ی این مطلب راجع به موسیقی راک و سبک های وابسته به آن میپردازیم... 

ادامه مطلب ...

تاریخچه موسیقی کلاسیک چیست؟

آهنگ سازان کلاسیک


موسیقی برگرفته از طبیعت و طبیعت الهام بخش موسیقی بوده، حدود پنج هزار سال پیش سومری ها با استفاده از سازی به نام چنگ قطعات موزونی برای رقص میساختند، در مصر قدیم نیز موسیقی جنبه مذهبی داشت، دوره ی رنسانس در شیوه نت نویسی تحولی پدید آمد و موسیقی پایه ی علمی یافت، شواهد نشان دهنده این است که در حدود قرن پانزدهم، ساز های مختلفی در خدمت موسیقی بوده است.
موسیقی کلاسیک ممکن است برای کسانی که بار نخست با این سبک مواجه میشوند، فاخر، ترسناک و سنگین باشد. در ادامه ی این مطلب تاریخ این سبک باشکوه را برسی میکنیم... 

ادامه مطلب ...

ساز دودوک چیست؟

ساز-دودوک-چیست

ساز‌های بادی، بسته به نوع زبانه و تعداد لوله های صوتی شان دارای انواع گوناگونی هستند. یکی از این سازهای بادی سنتی، ساز دودوک یا تزیراناپوق نام دارد. اگر از طرفداران ساز دودوک هستید، در ادامه این مطلب با ساز ژوست، همراه باشید. 

ادامه مطلب ...