ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

مشهورترین آهنگسازان دوره کلاسیک

آهنگسازان دوره کلاسیک
موسیقی در سبک ها و سلایق مختلف، به طور گوناگونی بر خلق و خوی و احساسات ما تاثیر میگذارد. با توجه به این که هر یک از ما سلیقه موسیقی منحصر به خودمان را داریم، اما به طور کل، از نظر محبوبیت، تاثیرگذار بودن و صاحب سبک بودن، قطعه هایی وجود دارد که از نظر ارزش در رتبه بالاتری قرار میگیرد.
شوستاکوویچ، هایدن، شوپن، شونبرگ، چایکوفسکی، باخ، سن سان، راخمانینف، موتسارت و... را میتوان از جمله برجسته ترین آهنگسازان جهان نام برد.
در ادامه این مطلب، بیوگرافی تعدادی از این آهنگسازان را با هم برسی میکنیم.  ادامه مطلب ...

ساز تنبور چیست؟


ساز تنبور چیست
ساز تنبور، تمبور یا در مواردی تنبوره، یکی از دیرینه ترین سازهای زهی زخمه ای ایران است که جنبه ی عرفانی و مقامی دارد. تبور نخستین ساز دسته ای بلند به همراه کاسه بوده است. جنس کاسه گلابی شکل آن از چوب درخت توت و دسته اش از چوب درخت گردو می باشد. تنبور از خانواده دوتار بوده و اندکی بزرگتر از سه تار می باشد. از نظر ساختمانی، ساز تنبور با سازهایی مانند دوتار، شورانگیز، باقلاما، چگور، قوپوز و سه تار در یک خانواده قرار گرفته و ساختار مشابهی به آن ها دارد. 

ادامه مطلب ...

ساز گیتار الکتریک

گیتار الکتریک

گیتار یک ساز زهی است که با انگشت یا پیک نواخته میشود، در ابتدا هدف گیتار الکتریک تقویت صدای ساز بود. از این ساز در سبک های مختلف موسیقی استفاده میشود، به ویژه در سبک راک، متال، بلوز که نقص ساز اصلی را دارد.
در ادامه این مقاله، ساز گیتار الکتریک را به صورت عمومی مورد برسی قرار میدهیم. 

ادامه مطلب ...

ساز کنتراباس چیست؟

ساز کنتراباس چیست

ساز کنتراباس/contrabass که به آن دوبل باس هم میگویند، یکی از بزرگ ترین و با قدمت ترین سازهای زهی آرشه ای جهان است که به دلیل صدای بم و زیبایی که دارد، در موسیقی کلاسیک غربی در دستهٔ سازهای زهی، نقش مهمی را در ارکستر ایفا می کند.  ادامه مطلب ...

ساز مورد علاقه بر اساس شخصیت افراد

سازموردعلاقه براساس شخصیت
یکی از سوال های متداولی که برای هر هنرجودر ابتدای مسیر یادگیری پیش می اید، این است که چه سازی با تایپ شخصیتی من همخوانی دارد؟ و یا کدام ساز به شخصیت من نزدیک است؟
در این مطلب قصد داریم شما را با مشخصات افرادی که به ساز خاصی گرایش و علاقه بیشتری نشان داده اند، آشنا کنیم. 
ادامه مطلب ...