ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

آشنایی با سازهای الکترونیک؟انواع سازهای الکترونیک مدرن و جدید.

برای نواختن یک ساز الکترونیک باید چیکار کرد؟ساز الکترونیک چه سازی است؟

ساز الکترونیکی ، هر ساز موسیقی که صداها را با وسیله الکتریکی و معمولاً الکترونیکی تولید یا اصلاح می کند. عنصر الکترونیکی در چنین موسیقی توسط آهنگساز تعیین می شود و اصوات نیز خود به صورت الکترونیکی ساخته یا تغییر می کنند. سازهایی مانند گیتار الکتریکی که با استفاده از صوتی یا مکانیکی صدا تولید می کنند اما صدا را به صورت الکتریکی یا الکترونیکی تقویت می کنند نیز ابزار الکترونیکی محسوب می شوند. با این حال ، ساختار و صدای حاصل از آنها معمولاً مشابه صدای غیر الکترونیکی آنهاست.

  ادامه مطلب ...

به چه سازهای صفحه کلیددار میگویند؟+انواع سازهای صفحه کلیدار یا شستی دار.

ساز شستی‌دار سازی است که برای نواختن آن از صفحه‌کلید استفاده می‌شود و شما با فشردن انگشتان خود روی صفحه کلید میتوانید آن ساز را به صدا در بیاورید. انواع ساز های شستی دار شامل ارگ، ارگ بادی، ارگ هموند، پیانو، کلاویکورد، هارپسیکورد، چلستا، آکوردئون، ملوترون و سینث سایزر میباشد که شناخته شده‌ترین این‌گونه سازها پیانو و ارگ است.

منبع: wikipedia.org

سازهای صفحه کلید دار معمولا در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از این سازها به دلیل قدمت طولانی در موزه ها نگهداری می شوند. سازهای صفحه کلید دار بسیار مورد پسند کسانی قرار می گیرد که به موسیقی و ساز قدیمی علاقه دارند. با ما همراه باشید تا با انواع این سازها آشنا شوید.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با سازهای کوبه ای؟ 7 نوع از سازهای کوبه ای.

منظور از ساز کوبه ای چیست؟ به چه سازهایی سازهای کوبه ای میگویند؟ اصلا چرا این اسم را روی این سازها گذاشته اند؟

ساز کوبه ای نوعی ساز موسیقی است که با ضربه یا خراشیدن توسط کوبنده از جمله ضربات متصل یا محصور  که با دست زده می شود ، خراشیده می شود یا مالش می یابد یا با ساز مشابه دیگری به صدا در می آید. خانواده سازهای کوبه ای با در نظر گرفتن سازهای زوموسیکولوژیک و صدای انسان ، قدیمی ترین سازهای موسیقی را شامل می شود.

  

ادامه مطلب ...

سازهای زهی چه سازهایی هستند؟+ بررسی چند مورد از سازهای زهی.

آیا میدانید منظور از ساز زهی چیست؟ و چند مدل ساز زهی داریم؟آیا سازهای زهی سازهای سختی  برای نواختن هستند؟

سازهای زهی ، سازهای زهی یا آکوردوفون سازهایی هستند که هنگام اجرای نوازنده یا به نوعی نواختن تارها ، از سیم های لرزاننده صدا تولید می کنند.

نوازندگان برخی از سازهای زهی را با کشیدن سیمها با انگشتان خود یا یک مضراب می نوازند - و برخی دیگر با ضربه زدن به سیمها با چکش سبک چوبی یا مالش سیمها با کمان. در برخی از سازهای صفحه کلید ، مانند نوازنده چنگ ، نوازنده کلیدی را فشار می دهد که سیم را می بندد. سایر سازهای موسیقی با زدن سیم مانند پیانو صدا ایجاد می کنند.

 

ادامه مطلب ...