ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

ساز موسیقی

ساز های موسیقی غربی و شرقی

انواع مختلف آلات موسیقی

ساز موسیقی وسیله ای است که برای پخش آهنگ استفاده می شود. احتمالاً قدیمی ترین وسیله تولید موسیقی صدای انسان و به دنبال آن سازهای کوبه ای و بادی است. قدیمی ترین ساز بادی کشف شده یک قطعه استخوان سوراخ دار است که به نظر می رسد متعلق به دوره انسان های نئاندرتال باشد.

  

طبقه بندی سازها

دانش طبقه بندی و شناخت ابزار را "ابزارشناسی" یا "ارگانولوژی" می نامند. طبق این علم ، سازها به اشکال مختلف طبقه بندی می شوند که متداول ترین آنها تقسیم سازهای مختلف در دسته های: سازهای زهی ، سازهای بادی ، سازهای کوبه ای ، کیبوردها ، سازهای الکترونیکی و صدای انسان است.


سازهای زهی

به سازهایی که در آنها صدا با استفاده از ارتعاش سیم تولید می شود، سازهای زهی گفته می شود. معمولاً با زخمه زدن ، ضربه زدن یا کشیدن کمان روی این سیم ها صدای مورد نظر از ساز ساطع می شود.


سازهای بادی

ساز بادی وسیله ای است که با دمیدن هوا در آن صدا تولید می کند.


سازهای کوبه ای

ساز کوبه ای که با ضربه زدن ، تکان دادن ، مالش یا خراشیدن صدا تولید می کند. از سازهای کوبه ای معمولاً برای نواختن ریتم استفاده می شود، اما توانایی نواختن ملودی را نیز دارند.


سازهای صفحه کلید دار

سازهای صفحه کلید دار سازهایی هستند که از صفحه کلید برای ایجاد صدا استفاده می کنند. این ساز در بین جوانان بسیار محبوب است.


امیدوارم این مطلب رو دوست داشته باشید. می توانید با لایک کردن و نظر گذاشتن از ما حمایت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد